Preskoči na glavni sadržaj

Promjena lozinke i unos certifikata

Promjena lozinke

Promjenu lozinke vrši svaki korisnik portala zasebno i ima pravo to učiniti samo za sebe. Kod izmjene lozinke je potrebno unijeti trenutnu (staru) lozinku te nakon toga novu i u posljednjem polju ponoviti tu istu. (Slika 3.2.1.)

NAPOMENA

Promjena lozinke nije moguća ukoliko je sustav podešen tako da se autentikacija podešava izvana (npr. Active Directory).

Elektronički potpis

Elektronički potpis (e-Sign) predstavlja generički pojam koji podrazumijeva čitav niz različitih vrsta digitalno prikazanih podataka pomoću kojih se vrši identifikacija korisnika i provjera vjerodostojnosti potpisanoga elektroničkog dokumenata. Njegovim korištenjem osigurava se:

  • autentičnost - sadržaj dokumenta možete elektronički potpisati čime garantirate primatelju poruke da ste je stvarno vi poslali, a ne netko tko bi se lažno predstavio u vaše ime.
  • integritet - elektronički potpisani dokument mora stići do primatelja nepromijenjen u izvornom obliku, a upravo elektroničkim potpisom zaštićujete cjelovitost vašeg dokumenta.

Svi elektronički spremljeni dokumenti unutar HR portala mogu se potpisati korištenjem naprednog elektroničkog potpisa. Napredni elektronički potpis reguliran je Zakonom o elektroničkom potpisu i ima istu pravnu snagu i zamjenjuje vlastoručni potpis na papiru. Njegovim korištenjem uz autentičnost i integritet osigurava se i neporecivost dokumenta, a to znači da osoba koja potpisuje ne može opovrgnuti odnosno poreći potpisani dokument.

Preduvjet za dostupnost opcije elektroničkog potpisa korisniku koji je prijavljen na HR portal je učitani vlastiti certifikat, kao što je opisano u nastavku.

Unos certifikata

Da bi učitali certifikat, potrebno je otići u Postavke djelatnika. Prije samog učitavanja, potrebno je izvršiti dohvat certifikata sa certifikat servera (molim vas da kontaktirate vašeg Administratora za specifične upute vezane uz vašu instalaciju). Nakon što svoj certifikat spremite na lokalni disk dovoljno je kliknuti na ikonu „Odabir datoteka s digitalnim certifikatom“ te odabrati mjesto gdje ste prethodno spremili datoteku ertifikata. Ukoliko je certifikat uspješno učitan, javit će se potvrdna poruka o istom.

Postupak učitavanja certifikata neophodan je za funkcionalnost elektroničkog potpisivanja dokumenata.

Šifra potrebna za potpisivanje dokumenata s učitanim certifikatom definira se prilikom eksporta certifikata sa certifikat servera i poznata je samo djelatniku o čijem certifikatu se radi (Slika 3.2.1.)